5 sterren in Theaterkrant, 4 sterren Volkskrant en De Limburger

Maastricht, 29 september 2017

Afgelopen zaterdag ging  Brieven uit Genua van en in bijzijn van Ilja Leonard Pfeijffer in première. De Theaterkrant, Tuur Devens, gaf 5 sterren aan de voorstelling: "Het spel met fictie en werkelijkheid zoals het in de brieven voorkomt, wordt verdubbeld in deze enscenering op het podium. In een soort epiloog wordt daar nog relativerend op ingegaan. Hermans en Sluysmans houden die artistieke verdubbeling van teksten van Pfeijffer vol. Een theaterkrachttoer is het. Kortom: Brieven uit Genua is literair muziektheater om te koesteren."

De Volkskrant, Hein Janssen, gaf 4 sterren: "Brieven uit Genua is een literair en in mindere mate muzikaal kleinood, waarin de meanderende, barokke zinnen van Pfeijffer door de tekstbehandeling van de acteurs licht en lucht krijgen. Uiteraard verre van volledig in vergelijking met het boek, maar het zelfbeklag van de verlaten minnaar, en de diepe ernst waarmee de wereld wordt beschouwd geven aan dit theater een diepe betekenis."

Lees de recensies op de recensiepagina.

Maastricht, 6 oktober 2017

We speelden van 27 september tot en met 1 oktober met zeer veel succes in ons eigen theater de Bordenhal in Maastricht. We kregen véél enthousiaste reacties van het publiek.

"Ik vond het een prachtige sfeervolle voorstelling.De tekst werd  bijzonder mooi  gebracht, poëtisch en ontroerend. De hele voorstelling met de prachtige zang en het begeleidende pianospel heeft een uitzonderlijke indruk op me gemaakt. Dat heb ik gisteren na afloop ook laten weten aan Serve, die ik trof in het café. Veel dank voor de unieke ervaring." 2-10-17, Anne-Marie Ariens

"Wij hebben gisterenavond genoten. Schitterende voorstelling; prachtige teksten, omlijst met magnifieke muziek. Het ‘intermezzo’ over Europa was indrukwekkend en zo symbolisch. Hulde aan de uitvoerenden. Een absolute aanrader! 2-10-17, dhr. en mevr. Reneman

Lees alle publieksreacties op de reactiepagina

• La Superba

try-out